Przejdź do głównej zawartości

Odważna maturzystka .


       



          



          



         









– Dzisiaj pisałam maturę rozszerzoną z WOS-u. Ukrainofilia wdarła się do naszego życia na dobre, nawet na maturze. Zadanie było o potępieniu akcji „Wisła” przez L. Kaczyńskiego i W. Juszczenkę – powiedziała po maturze Katarzyna Nowak. – Niestety napisałam prawdę i zamiast skrytykować akcję „Wisła” ja ją pochwaliłam i przypomniałam o bandach UPA, mordujących Polaków na Wołyniu. Ten akt zbrodni nazwałam „ludobójstwem”. Pewnie nie zaliczę, ale sumienie mam czyste. Niech nie myślą, że wszyscy łykają ich propagandę! – dodała odważna tegoroczna maturzystka.





W mediach społecznościowych zrobiło się głośno o Katarzynie Nowak. Zapytaliśmy ją o egzamin i jej przeczucia co do oceny końcowej. – Nie mam nic do dodania. Nie wiem jaka będzie ocena. Na maturze trzeba zdobyć minimalnie 30 proc., aby zdać. Łącznie było 30 zadań – odpowiedziała .
Kontrowersyjne zadanie dotyczyło akcji Wisła – operacji wojskowej przeprowadzonej w latach 1947-1950 przeciwko Ukraińskiej Powstańczej Armii i Organizacji Ukraińskich Nacjonalistów. Maturzyści mieli odpowiedzieć m.in. na pytanie „jakie prawa i wolności człowieka zostały naruszone podczas akcji ‚Wisła’?”
Pytanie oburzyło ks. Tadeusza Isakowicza-Zaleskiego, który napisał: „Taka propaganda, wciskana młodym obywatelom, godna jest epoki Gomułki i Jaruzelskiego, a nie czasów ‘dobrej zmiany’, którą w polskiej szkole obiecywała obecna ekipa rządowa”.
Z kolei poseł Robert Winnicki z Ruchu Narodowego powiedział, że „Potępianie Akcji Wisła to aberracja! Mam wrażenie, że niektórzy bardziej nienawidzą komuny niż kochają Polskę, popierają polski interes narodowy. Należy z tym zdecydowanie skończyć!” Lider narodowców wysłał też interpelację do Anny Zalewskiej minister Edukacji Narodowej pytając w niej: „Czy Ministerstwo Edukacji Narodowej zwracało się w tej sprawie o opinie historyków zajmujących się prześladowaniem i ludobójstwem dokonywanym na ludności Małopolski i Kresów Wschodnich przez OUN-UPA w latach 1939-1947? Jeśli tak, to do jakich? Jak brzmiały te opinie? Czy Ministerstwo Edukacji Narodowej ma świadomość, że potępianie Akcji „Wisła” stanowi wsparcie dla polityki historycznej gloryfikującej zbrodniczą, ludobójczą formację OUN-UPA?”




 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

...bo to znamienity Kryłowiak był.../tekst autorski/

Czytelnicy mojego bloga wiedzą zapewne że do rzadkości tutaj należą wpisy poświęcone konkretnym osobom z Kryłowa i okolic. Tylko kilka razy napisałem o znanych i zasłużonych dla historii miejscowosci osobach. Niestety przyszło mi znowu napisać o Osobie wielce dla naszej miejscowości zasłużonej. Pan Marian Janusz odszedł od nas 05.01 2024. Starsi mieszkańcy Kryłowa ,doskonale pamiętają ,,Mariana kościelnego'' , jak zwyczajowo nazywano Pana Mariana. Pełniąc posługę kościelnego na trwałe wrósł w tę miejscowość i jej historię. Bardzo komunikatywny , serdeczny w kontaktach z ludźmi ,zawsze miał z każdym kryłowiakiem coś do omówienia. Do historii przeszły Dni Kryłowa ,które pomagał organizować wraz z Panem Kazimierzem Parnickim, Panią Władysławą Janusz i innymi aktywnymi na niwie kultury, mieszkańcami. Pod opieką Pana Mariana, kościół kryłowski błyszczał, jak również otoczenie i nikt nie znał pojęcia,,sprzatanie kościoła''. Pan Marian dawał sobie radę ze wszystkim.Ost

... bo miłość nie umiera...

Miłość, kolejny miesiąc bez Ciebie... Nie pytaj mnie, jak przetrwałem cały ten czas bez Twojego spojrzenia, ciepła Twoich uścisków, radości Twojego śmiechu... Nie wiem... Trzymam się najlepiej, jak potrafię... Ale wiedz, że moja miłość i uczucie do Ciebie nie obawiają się upływu czasu i pozostają niezmienione. W wieczności mojego serca nadal zachowuję wszystko, co najlepsze w naszym życiu: miłość,tęsknotę, uczucia, doświadczenia, wspomnienia... W ten sposób będę żyć dalej, nieważne czy to tylko będą wspomnienia, ale jedno po drugim, dzień po dniu, wyobrażam sobie jak idziesz obok mnie... Jesteś w moim sercu i dopóki tam będziesz będę o Tobie pisać i mówić, że zawsze Cię Kocham! "

Upamiętnienia płk. Stanisława Basaja,,Rysia''- fotorelacja.